18/11/2013
Vaig ser molt feliç en aquell viatge. Recordo que teníem el
projecte de fer el recorregut en quatre cotxes, i de portar l’equipatge més
imprescindible.
El meu primer festeig, el meu primer enuig seriós, el meu
primer mareig important, tot va succeir en aquell viatge. L’únic problema
important va ser que en Gerard va adjudicar-me en Jeremíes (Jeremies) i la Gertrudis com a
companys de cotxe, però aviat vaig desfer-me d’aquells mamarratxos. Vaig engegar-los
a passeig, i vaig deixar-los tirats a la carretera perquè es van passar molt i
no em mereixen cap respecte.
Al vespre, després d’una dutxa, una mica de
xampany i una estona de regateig amb la Joana, vaig arreglar-ho per anar amb en
Jesús i la Gemma, que són gent “catxonda” que t’ajuda, i no et punxa
contínuament, ni pretén donar una imatge falsejada.
17/03/2014
25/11/2013
Ara, el que més greu li sap és la pèrdua de la seva fidelíssima
màquina. Altres vegades també li havia anat d'un pèl, però sempre algú havia
pogut apedaçar aquell estrambòtic automòbil i l’andròmina havia
tornat a córrer. La història del cotxe el conduïa a les primeres escenes de la
infància, allà on la memòria semblava aturar-se.
I entre tots els records, la
figura de l’àvia envoltada pels nets que traïen amb la consegüent cridòria, l’aparició
del cotxe al fons del camí del jardí. Després l’excursió al molí i l’expedició
a la vinya del pobre pagès. Allà amb l’oïda parada per no ser sorprès, l’assalt
a un raïm massa verd i a uns préssecs massa madurs que li produïren l’única
sensació poc màgica d’aquell dia ja tan llunyà.
VUIT DE MARÇ:
I, per no caure en descrèdit als ulls de les sufragistes d’avui
dia, quan dic treballadors també em refereixo a les treballadores. Ja m’ho
conec, això de sentir-se obligat a fer equilibris verbals monstruosos amb els
dos sexes plegats a la llengua. I, com que les més afectades solen ser les
dones que treballen perquè, són elles les que reben primer, estic força
convençut que una mare soltera o una casada jove, que ahir encara tenia feina
en una cadena de fabricació davant d’una màquina de desespinar peixos o en una
fàbrica de bombetes, ara no ha agafat el coltell, és clar, però sí que ha
dirigit bé el punt de mira. Sols les dones són tan conseqüents.
27/01/2014
Aviseu al
(el) comissari:
S’assabentà de l’assassinat una tarda grisa quan passejava
per Saragossa. Al vespre ho va sentir a la televisió i l’endemà, tot buscant el
resultat de les travesses, va llegir, per curiositat, la crònica de successos
era un cas interessant. La víctima era un agent de assegurances. La seva esposa
es posava molt nerviosa perquè era molt possessiva i ell sempre era fora de
casa. Portaven una vida luxosa i tenien moltes despeses, necessitaven molts
diners. Ella, ara, rebria moltes pessetes d’una pòlissa i això la feia sospitosa.
10/02/2014
10/02/2014
TINTÍN IMMORTAL
Un sentiment poc familiar d’aflicció aclaparà Tintín. Una aflicció
que s’endinsava tot traspassant la capa d’angoixa pels horribles tràngols que
havien passat, fins a un lloc que li era desconegut. Aquest nou sentiment el
rosegava com Milú rosegava llavors l’os però no sentia cap plaer amb les
mossegades i mastegades del seu interior i amb aquelles fiblades va florir
aleshores una cremor a la gola com podia existir res que cremés més que aquella
flor ardent? Ni tan sols el sol, que esperava a l’exterior de la cova. Aquest sentiment
era el que els adults anomenaven remordiment, el càstig de la culpabilitat.
17/03/2014
L'home construeix cases perquè està viu, però escriu llibres
perquè sap que és mortal. Viu en colla perquè és gregari, però llegeix perquè
sap que està sol. Aquesta lectura representa per a ell una companyia que no en
substitueix cap altra,
però que cap altre no sabria substituir. No li ofereix cap explicació
definitiva sobre el seu destí, però teixeix una espessa xarxa de complicitats
entre la vida i ell. Ínfimes i secretes complicitats que parlen de la paradoxal
felicitat de viure mentre que, alhora, il·lumina l’absurditat tràgica de la
vida. De manera que les nostres raons per llegir són tant estranyes com les
nostres raons per viure. I ningú no té autoritat per demanar-nos comptes sobre aquesta intimitat.
“Com una novel·la”
Daniel Pennac.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada